dinsdag 7 januari 2014

Tip 6: Maak je niet druk om kleine dingen

6. Maak je niet druk om kleine dingen
Als je je boos maakt of irriteert aan iets wat er vandaag gebeurd, bedenk je dan eens of je je daar morgen, volgende week, volgende maand of volgend jaar ook precies zo aan zou irriteren...!

Als dat waar je boos of geïrriteerd om bent niet meer belangrijk is over een jaar, over een maand, over een week of zelfs al over een dag vanaf nu...., waarom zou je je er dan druk over maken..?

Gelukkige mensen weten hoe ze de dagelijkse irritaties zo van hun rug kunnen laten rollen!

Ook al voel je irritaties over het niet lukken van dingen ( zoals wat mij gistervond overkwam: ik kreeg maar geen beeld op het beeldscherm van mijn laptop! Toch best irritant als ik een blog wil gaan schrijven..!) Probeer die irritatie toch in perspectief te zien:
Hoe erg is dit probleem morgen..., volgende week, volgende maand, volgend jaar? Ben ik dan net zo boos of geïrriteerd als nu?
Daag jezelf eens uit om te kijken hoe creatief je bent in het omgaan met deze kleine  "problemen"! En zorg ervoor dat je trots op jezelf kunt zijn daarna!

Zoals je merkt is mijn blog geschreven, dus ik heb beeld gekregen...!.Of heb ik het gewoon creatief opgelost..??
Hoe het ook zij: Ik ben trots op mezelf, want in plaats van heel geïrriteerd te worden, ben ik rustig gebleven en bedacht ik me of ik volgend jaar, op 6 januari 2015,  nog steeds even geïrriteerd zou zijn..? Nee, natuurlijk niet! Dat bracht alles in perspectief...
En op dat moment kwam de creatieve oplossing: ik activeer de blog via mijn Iphone en breng morgen mijn  laptop weg en dan komt het goed! 
( Ik had die irritatie en die onrust nog niet van mijn rug laten rollen of mijn laptop startte gewoon op bij de eerstvolgende poging! YEAH!!) 

Kortom: Maak je niet druk om kleine dingen. Denk creatief. Denk in oplossingen. Stel je even voor hoe je over een maand of over een jaar hier op terugkijkt....als je het nog weet! Dus, hoe belangrijk was het om hier zoveel energie aan te verspillen?











Geen opmerkingen:

Een reactie posten