zaterdag 4 januari 2014

Tip 3: Zie je problemen als uitdagingen

3. Zie je problemen als uitdagingen
Verander je interne dialoog  - het stemmetje in jezelf - zodat elke keer dat je een "probleem" hebt, je dit zult zien als een uitdaging of een nieuwe kans om je leven te verbeteren. Verban het woord "probleem"  in zijn geheel uit je gedachten!


Bijvoorbeeld:
Je bent je boodschappenbriefje vergeten en je staat in de supermarkt. In plaats van dat je denkt: "Shoot!! Hoe kom ik nu met de juiste boodschappen thuis?!", denk je: "Dit is een mooie kans om mijn geheugen te testen!" of: "Gelukkig is mijn lief thuis en doet mijn telefoon het!".
Of:
Je staat stil op de snelweg, omdat je net te lang hebt gewacht met tanken...Nadat je even boos bent geworden ( want je bent een mens, en mensen doen dat!), denk je: "Volgende keer ga ik toch echt meteen een tankstation opzoeken als mijn lampje brandt!" of : "Ik ben benieuwd wie ik ga ontmoeten als ik om hulp ga vragen..!".
Hoe ga jij vandaag om met "problemen" ? ( die je na vandaag niet meer zo gaat betitelen!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten