zondag 19 januari 2014

Tip 18: Ga sporten!

18. Ga sporten
Sporten geeft de gezondheidsbevorderende chemicaliën in je hersenen,  zoals serotonine, dopamine en noradrenaline, een positieve boost die effecten van stress en symptomen van depressiviteit kunnen neutraliseren. 

Zie sporten niet alleen als een medisch instrument om gewicht te verliezen, ziekten te voorkomen en langer te leven (allemaal voordelen die zich hierdoor zullen voordoen),  maar probeer sporten ook te zien als een  instrument om je geestelijk vrijwel direct beter te voelen, stress te verminderen en je gelukkiger te voelen!


Ook al voel je je slap, energieloos, niet lekker of heb je een rot dag gehad en heb je eigenlijk zin om gewoon op de bank te gaan liggen in plaats van te sporten, vraag jezelf dan eens af: voel ik me ECHT prettiger, fitter, fijner en trotser op mezelf als ik blijf liggen? Hoe voel ik me als ik gesport heb? Zou ik me dan hetzelfde voelen als nu? Welke keuze ga ik dan nu maken?


Het maakt niet uit wat voor sport je doet, als je je lichaam maar op de een of andere manier in actie zet.Of het nu hardlopen, krachttraining of Yoga is....het resultaat dat je achteraf voelt is hetzelfde...!
Fijne actieve dag vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten